ProShops

Vertrouwen in je webwinkel

Vertrouwen is een belangrijk aspect als je wilt dat mensen tot aankoop van een product via internet overgaan. En natuurlijk is het niet precies te omschrijven, maar feit is wel dat het vermelden van slechts een KvK nummer niet voldoende is om genoeg vertrouwen met je webwinkel uit te stralen. Hieronder enkele tips om rekening mee te houden.

Keurmerken voor webwinkels

Zorg dat je voldoet aan keurmerk-eisen die er zijn. Zodat je dat keurmerk mag gaan voeren op jouw website. Met een keurmerk weet jouw bezoeker sneller dat je aan bepaalde eisen voldoet, maar we raden niet aan om zo maar ieder keurmerk op jouw webshop te plakken. Dit maakt het voor de consument niet duidelijker.

Ben helder over de voorwaarden

Ben duidelijk over eventuele garantievoorwaarden en over de te volgen procedure. Maak die ook vooral niet te lastig of juridisch. Laat klanten voor je spreken. Maak je webwinkel persoonlijk. Gebruik bijvoorbeeld foto's van mensen, liefst van echte klanten, die ook een positieve referentie afgeven over jouw service, product of gemak. Laat zien dat jouw klanten tevreden zijn!

Ga in dialoog met jouw klanten

Ga in dialoog met jouw klanten, laat zien dat je via social media te bereiken bent. Er kan altijd iets mis gaan met een levering of service, maar door in gesprek daarover te blijven en het op te lossen blijf je betrouwbaar. Geef je klanten dan ook de mogelijkheid je met een kritische vraag of klacht te benaderen en ga er vriendelijk en serieus op in.

 



ProShops Webwinkel Software © 2024