ProShops

Jouw webwinkel en zoekmachines

Goed scoren in zoekmachines (lees: Google) is minder makkelijk dan het lijkt. Je bent er niet met de aanschaf van webwinkel software die zoekmachinevriendelijk is. Dat laatste betekent immers niets meer, dan dat een webshop door Google gecrawled kan worden. Dus: Dat Google de webshop op kan nemen in haar database. Maar daarmee ben je er nog niet. Je wilt namelijk ten eerste door jouw doelgroep goed gevonden worden. Die zoeken met bepaalde termen. En daarop wil jij natuurlijk dat Google jouw webwinkel toont op de eerste pagina.

Metagegevens

Zorg dus dat je weet op welke manier jouw doelgroep zich orienteert via Google. Kies slim je zoekwoorden, dat kan met een tool zoals de Google Adwords keywordtool. Verwerk de woorden vervolgens in je URL en in de metagegevens van je webwinkel. Dus (in elk geval altijd) in de titel van een pagina, in de metadescription (max. 170 karakters), in de alttext van productafbeeldingen, in de headers en in de tekst op de pagina zelf.

Linkbuilding

Linkbuilding is absoluut belangrijk. Probeer met een link op relevante startpaginas te komen, op vergelijkingssites en op andere relevante sites. Maar relevantie is daarbij wel belangrijk: Zorg dus dat het onderwerp van de linkpagina verband houdt met het onderwerp van jouw webwinkel. Het gaat om links die geen zogenaamde no-follow tag meekrijgen en de pagina's moeten wel legitiem zijn. Daarom kun je linkbuilding misschien beter uitbesteden, of een workshop volgen. Wil je SEO strategisch en dus optimaal inzetten, dan is dat misschien sowieso een goede overweging: Uitbesteden of jezelf erin gaan specialiseren!

 



ProShops Webwinkel Software © 2019