ProShops

Linkedin en Webwinkels

LinkedIn is een sociaal netwerk dat vanaf 2003 bestaat. Het draait om je profiel, waarmee je jouw zakelijke netwerk kunt uitbreiden en onderhouden. Ook als je een webwinkel hebt en meer bezoekers wilt, kun je LinkedIn inzetten. Op allerlei manieren kun je daar communiceren met andere profielen: via mail, via deelname aan groepsdiscussies, via reacties of via het plaatsen van zogenaamde updates bijvoorbeeld. LinkedIn heeft momenteel meer dan 3 miljoen profielen. Hoogstwaarschijnlijk is LinkedIn dus een platform waar jouw doelgroep ook gebruik van maakt. Maar: LinkedIn is niet geschikt om direct aanbiedingen onder de neus van je netwerk te duwen. Je kunt het beter anders aanpakken.

Deskundigheid en vertrouwen

Er zijn allerlei groepen die over allerlei onderwerpen gaan. Door deelname aan discussies in relevante groepen, laat je jouw deskundigheid over dat ene onderwerp zien. Dat kan vervolgens bijdragen aan het vertrouwen dat een consument absoluut moet voelen, voordat die consument tot een aankoop via jouw webwinkel overgaat. Bedenk dat je eerst een zogenaamde 'know-like-trust factor' moet opbouwen en dat dit geen kwestie van een week is, maar op termijn ga je hier absoluut je voordeel mee doen!

Informatie

Je kunt een bedrijfsprofiel aanmaken over je webwinkel en jouw netwerk op Linkedin daarmee voorzien van informatie. Heb je voor secretaressedag een actie "Geef eens wat anders dan een bloemetje" en geef je bijvoorbeeld cadeaubonnen voor een sieraad uit voor speciaal deze dag, dan kun je zo iets op je bedrijfsprofiel bekend maken.

Bezoekers

Vanaf jouw bedrijfsprofiel op LinkedIn kun je mensen naar jouw eigen webwinkel leiden. Met een mooie banner en een goede tekst op jouw LinkedIn Bedrijfsprofiel, kun je mensen verleiden om door te klikken naar een bepaalde pagina van jouw webwinkel. Op die manier kun je het aantal bezoekers van jouw webwinkel vergroten.

 



ProShops Webwinkel Software © 2019